1. Startsiden
  2. Aktiviteter

Tillit til mediene: Hvem stoler vi mest på?

Journalist intervjuer. Foto Medietilsynet
Frokostmøte 29. oktober: Hvordan står det til med tilliten til de redaktørstyrte mediene, hva svekker tilliten og hvilken tillit har vi til nyhetene vi leser på Facebook? Klarer vi å skille kommersielle fra redaksjonelle saker, og kjenner vi til begrepet innholdsmarkedsføring? Foto Medietilsynet/Thomas Ekström

Medietilsynet legger frem ferske funn fra en landsrepresentativ undersøkelse om tillit til mediene, vår evne til å skille kommersielt fra redaksjonelt innhold og vår kunnskap om medieeierskap og finansiering av mediene. Velkommen!

For
Mediebransje og medieinteresserte
Sted
Kulturhuset, Youngs gate 6 i Oslo
Tid

Kritisk medieforståelse er kunnskap og ferdigheter befolkningen trenger for å orientere seg i dagens dynamiske medielandskap. Men hvordan står det til med tilliten til de redaktørstyrte mediene, hva svekker tilliten og hvilken tillit har vi til nyhetene vi leser på Facebook? Klarer vi å skille kommersielle fra redaksjonelle saker, og kjenner vi til begrepet innholdsmarkedsføring?

Du kan se hele arrangementet her: 

Til frokost og tallslipp kommer:

Gard Steiro, ansvarlig redaktør og og administrerende direktør i VG
Per Arne Kallbakk, etikkredaktør i NRK
Erik Hoff Lysholm, sjefredaktør i Dagsavisen og nestleder i Norsk redaktørforening
Hallvard Moe, professor i medievitenskap og medieforsker ved Institutt for informasjons- og medievitenskap i Universitetet i Bergen

Program

  • Mari Velsand, direktør i Medietilsynet, legger frem hovedfunn fra undersøkelsen
  • Paneldiskusjon med sjefsredaktør Gard Steiro, Per Arne Kallbakk, Erik Hoff Lysholm og Hallvard Moe 

Påmeldingsfristen er utløpt, men du kan følge arrangementet live her: https://www.facebook.com/events/2524919727741157/