Frokostseminar: Hvordan står det til med avisenes økonomi?
Medietilsynet presenterer status for avisbransjens økonomi, og inviterer til diskusjon om hva som vil prege bransjen og være de største utfordringene i tiden som kommer.
- For
- Mediebransje, presse, interesserte
- Sted
- Kulturhuset (Boksen), Youngs gate 6, Oslo
- Tid
Program:
08:30-08:35: Velkommen, introduksjon og praktisk informasjon, ved Kristine Meek, direktør for kommunikasjon, rådgivning og analyse i Medietilsynet
08:35-08:50: Avisenes økonomi i 2018 – Bjørn Tore Østeraas, seniorrådgiver i Medietilsynet
08:50-09:30: Diskusjon "Er krisen i avisbransjen forbi eller var 2018 et hvileskjær før neste bølge? Hva er avisenes strategi for å få ytterligere fart på digitaliseringen?" Samtalen ledes av Mari Velsand, direktør i Medietilsynet. Deltakere: Konserndirektør Anders Opdahl i Amedia, styremedlem Torry Pedersen i Schibsted Media Group, Generalsekretær Rune Hetland i Landslaget for Lokalaviser (LLA), Administrerende direktør Randi S. Øgrey i Mediebedriftenes Landsforening (MBL).