Avslutta forskingsprosjekt
Medieforskingsprosjekt 2017
Håvard Rønnvig Bakken: Annonse- og mediemarkedet i endring. 50 000 kroner
Paul Bjerke: Mediebyråene – rolle og makt i digital transformering. 200 000 kroner
Paul Bjerke: Norsk medietidsskrift, 200 000 kroner
Pål Ketil Botvar: Humor og religion i norske medier. 340 000 kroner
Carol Azungi Dralega: Dataspill blant etniske minoritetsungdom. 350 000 kroner
Yvonne Fritze: Dataspill i familien – om foreldre og barns forhandlinger på grensen mellom forbud og frihet. 200 000 kroner
Karoline Ihlebæk: Kommentarfelt til glede og besvær. 400 000 kroner
Synnøve Lindtner: En analyse av debatten rundt "Skam". 280 000 kroner
Jo Sondre Moseng: Freelance-arbeid i norsk filmbransje. 50 000 kroner
Lars Nyre: Teknologisk innovasjon i nyheitsjournalistikken. 500 000 kroner
Roel Puijk: Sakte-TV. 95 000 kroner
Johanne Servoll: En biografi om Vibeke Løkkeberg. 200 000 kroner
Anette Svane: Representasjon og framstilling av kjønn i norsk film. Forprosjekt. 50 000 kroner
Eirik Vatnøy: En fokus på NRKs partilederdebatter. 300 000 kroner
Frank Aarebrot: Medieundersøkelsen 2017. 110 000 kroner
Masterstipend (kr 25 000)
Anne Hetland-Lie: En analyse av prosessene rundt produktplassering i norske TV-drama
Ekaterina Pashevich: Robotic journalism for media business
Cathrine Thøgersen Pettersen: Norwegian bookstores’ adaptation in the digital age
Frederik Holm Højvang Rasmussen: Publikum, publikum, publikum! – Et studie af NRKs nyhedsformidling i en fragmenteret offentlighed
Stian Kristoffer Sande: Personaliseringsstyrt innholdsformidling i regionaviser på Internett