Nytt fra Medietilsynet
Mest til lokale medium når Medietilsynet fordeler 21 millionar kroner til innovasjon
Om lag 15 av 21 millionar kroner går til små, lokale medium når Medietilsynet har fordelt innovasjonsmidlar for 2022. – I år får fleire aviser midlar til å utvikle lokal debatt. Det er bra at redaktørstyrte medium gjer tiltak for å «ta tilbake debatten», seier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Målet med innovasjonsstøtta er å styrke det norske mediemangfaldet og den opplyste offentlege samtalen gjennom å stimulere til redaksjonell, innhaldsretta innovasjon og utvikling i nyheits- og aktualitetsmedium.
Støtta på omkring 21 millionar kroner går i år til 42 ulike prosjekt. Medietilsynet fekk inn 64 søknader, og det blei til saman søkt om i overkant av 33 millionar kroner.
80 prosent går til utvikling og produksjon av redaksjonelt innhald og digital utvikling
Vel ni millionar kroner, eller 40 prosent av midlane, går denne gongen til prosjekt som skal utvikle og produsere redaksjonelt innhald. Om lag 8,5 millionar kroner, tilsvarande 38 prosent, går til digitale utviklingsprosjekt.
Fleire av prosjekta som får støtte i år, handlar om lokal debatt. Fædrelandsvennen får cirka 500 000 kroner til å utvikle og produsere redaksjonelt innhald til redaktørstyrt, redigert, digital og lokal samfunnsdebatt. Målet med prosjektet er å «ta debatten tilbake» frå dei sosiale media. Også Stavanger Aftenblad og Finnmark Dagblad får midlar til debatt. Stavanger Aftenblad får cirka 360 000 til å utvikle ei debattplattform for unge, mens Finnmark Dagblad får 380 000 kroner til å opprette ein debattportal.
Landslaget for lokalaviser (LLA) har fått til saman to millionar kroner til to ulike prosjekt. Det eine er eit samarbeidsprosjekt mellom fleire lokalaviser som skal bidra til å finansiere lokal journalistikk og innovasjon, mens det andre prosjektet har som mål å få fleire til å søke og ta jobb som journalist i lokale medium.
Støtte til fleirspråkleg lokalradio og andre prosjekt retta mot innvandrarar
Støtteordninga skal også prioritere tenester for personar med funksjonsnedsetjing og prosjekt som er retta mot innvandrarar og språklege minoritetar.
– I år kom det ingen søknader om tenester for personar med funksjonsnedsetjing, men vi fekk fem søknader om pengar til prosjekt som er retta mot innvandrarar og språklege minoritetar. Tre av desse får støtte på til saman 1,7 millionar kroner, seier Velsand.
Radio Inter FM får 270 513 kroner til prosjektet «Flerspråklig minoritetsradio for Oslo», og skal lage sendingar heile døgnet for å formidle samfunnsviktig informasjon på andre språk enn norsk og engelsk.
Fakta om innovasjons- og utviklingsstøtte til nyheits- og aktualitetsmedium
- Ordninga skal fremme mediemangfald og ein opplyst offentleg samtale gjennom å stimulere til redaksjonell, innhaldsretta innovasjon og utvikling i nyheits- og aktualitetsmedium.
- Støtteordninga tredde i kraft 1. juli 2018, og er særleg retta mot små, lokale nyheits- og aktualitetsmedium.
- Aviser som har utfordringar med distribusjonen på grunn av færre postomdelingsdagar, kan få støtte til digitalisering og omstilling gjennom ordninga.
- Prosjekt i små, lokale nyheits- og aktualitetsmedium blir prioriterte. Det same gjer prosjekt som rettar seg mot innvandrarar, språklege minoritetar, og som er retta mot tenester for personar med funksjonsnedsetjingar.
For spørsmål om innovasjonsstøtteordninga ta kontakt med Heidi Schau-Hvatum.
Les meir om innovasjonsstøtta på Medietilsynets nettsider
Desse prosjekta får innovasjonsstønad i 2022
Søkar |
Prosjekt |
Innvilga beløp |
RADIO NORDKAPP |
Sikre systemer for lyd- og nettavisproduksjon |
440 000 |
HALLINGDØLEN |
Hallingdølen – aktuell for nye lesarar også om 15 år? |
248 000 |
SUBJEKT |
Subjekt 5.0 – utvikling og digitalisering av avisa |
600 000 |
NORDSALTEN AVIS |
Fra papiravis til digital dagsavis |
800 000 |
RØROSNYTT |
Trøndelag i lyd, bilder og tekst |
542 000 |
SHIFTER MEDIA |
System for datainformert abonnementsvekst |
175 000 |
SYDVESTEN LOKALAVIS |
Podcast/video «Folk i bydelen» |
295 000 |
PORTEN |
Jamn dekning i heile Sogn med fokus på ytterkantane |
763 698 |
LANDSLAGET FOR LOKALAVISER |
Ulike tiltak for å få fleire til å søkja og ta jobb som journalist i lokale medium |
1 200 000 |
NYE MEDIER INVEST |
Etablering av Mitt Eidskog som en del av Mitt Kongsvinger |
763 698 |
LANDSLAGET FOR LOKALAVISER |
Bygge digital kompetanse og annonsenettverk for å sikre lokal journalistikk |
800 000 |
DRANGEDALSPOSTEN |
Unge digitale brukere viser vei |
550 000 |
MEDIEHUSET KSU 24/7 |
Digitalisering av lokal radioproduksjon |
248 785 |
MEDIEHUSET KULINGEN |
Digital ungdomsredaksjon |
550 000 |
AVISA HEMNES |
Ressursflytting til digital satsing |
125 000 |
RADIO INTER FM |
Flerspråklig minoritetsradio for Oslo |
270 513 |
RADIO 3 BODØ |
Utvikling av redaksjonelle arbeidsverktøy |
344 150 |
LANDSSAMANSLUTNINGA AV NYNORSKKOMMUNAR |
Nye måtar å kommunisera med fleire lesarar på |
722 500 |
BYDELSAVISENE BERGEN |
Ny teknisk løsning for produksjon og distribusjon av redaksjonelt innhold |
243 000 |
RADIO BARDUFOSS |
Utvikling av redaksjonelle arbeidsverktøy |
339 150 |
FANAPOSTEN |
Levende bilder i lokalavisen |
250 000 |
AVISFØRETAKET YTRE SOGN |
Etablering av studiofasilitetar og reiselivsmagasin |
195 000 |
FILTER MEDIA |
Ny digital publiseringsplattform |
530 799 |
STAVANGER AFTENBLAD |
Byas Debatt – skape en debattplattform for unge ved videokommentarer og kronikker |
363 200 |
MEDIEHUSET KSU 24/7 |
Lokalt radioinnhold som brukerbetalt tjeneste |
243 582 |
BUDSTIKKA MEDIA TRØNDELAG |
Prosjekt M21 Musikk – digital publiseringskanal for framheving av yngre norske musikere og filmskapere |
200 000 |
KANALEN |
Hvordan endre oss fra papir til nett |
400 000 |
FÆDRELANDSVENNEN |
Digital debatt |
519 310 |
METRO SOUNDS |
Utvikling av plattformen OnePlay |
429 240 |
RADIO TROMSØ |
Redaksjonelle arbeidsverktøy for Radio Tromsø |
344 150 |
POLARIS MEDIA MIDT-NORGE |
Leserengasjement som ledestjerne |
1 175 400 |
MEDIEHUSET NYSS |
«Heim til deg – eit møte med menneska i området vårt» |
400 000 |
AVISDRIFT RØROS |
Fra sinke til spydspiss - det digitale taktskiftet i Fjell-Ljom |
900 000 |
VARDEN |
Direktesending av sport |
650 000 |
NATT&DAG |
Kulturguiden app |
440 000 |
GUOVDAGEAINNU LAGASRADIO |
Flermedial samisk minoritetsradio |
602 825 |
MEDIEBEDRIFTENES LANDSFORENING |
Betalingsløsning for lokal-tv |
175 000 |
FIRDAPOSTEN |
Levande bilde – nå ungdom gjennom å lage videoreportasjar og livesendingar |
1 575 000 |
FOLKEBLADET |
Unge journalister og nye medier |
350 000 |
FINNMARK DAGBLAD |
Finnmarksdebatten |
380 000 |
RISSA RADIO |
Digital radio over internett |
300 000 |
DAGBLADET DAGEN |
La det bli lyd (Dagens podkast-satsning) |
456 000 |