1. Startsiden
  2. Nyheter
  3. Arrangement

Frokostseminar: Barnas forbilder – hvem er de?

Illustrasjon.

Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Det ser vi nærmere på under dette frokostseminaret.

Sted
Online og fysisk arrangement
Tid

Et sminkeprodukt blir interessant når Amalie Olsen, anbefaler det. Et par fotballsko blir kule hvis Kylian Mbappé spiller med dem. NRK inngikk et samarbeid med Sophie Elise for å tiltrekke seg unge lyttere til allmennkringkasteren. Digitale personligheter med stor påvirkningskraft er effektive verktøy i markedsføring mot unge. Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Hva slags innhold publiserer de? Og hvordan utfordrer det dagens forbrukervern av barn og unge?

Program

🧒 Barn og unges forhold til influensere
Mari Velsand, direktør i Medietilsynet

🛡️ Barns forbrukervern i digitale medier
Kjersti Toppe, barne- og familieminister

📱 Hva kommuniserer norske og utenlandske influensere til norske ungdommer i sosiale medier?
Malene Augestad og Ragnhild-Marie Nerheim, medieanalytikere i Retriever

📸 Skjult reklame rettet mot barn
Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet

🗨️ Panelsamtale med Marte Bruset Lunde, Styremedlem i INSJ og leder for Tise Advertising; Mathilde Hogsnes, doktorgradsstipendiat ved Kristiania og forsker; Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet; Isaac Elstad Røssnes, leder i Press – Redd Barna Ungdom.

*Med forbehold om endringer i programmet. 

Hvilken rolle har du?
Vil du delta fysisk eller digitalt?
Kan vi sende deg informasjon eller invitasjoner på e-post om andre temaer?

 

Facebook-arrangement

Har du spørsmål om arrangementet?
Kontakt Elise Kure eller Lea Mariero.